A kaposvári biennálén készített videót vágom, nehezen megy, - mindent akkor kell megcsinálni, mikor még meleg - mennyire mások élnek meg a képernyőn, mint a való életben, vagyis a való színpadon. régóta tudjuk, hogy a csak úgy felvett színházi előadások többet ártanak a műfajnak, mint ha nem vennénk fel egyáltalán. más a ritmus, más gesztusok élnek meg. és a riportok is gyengébbek mint Kecskeméten, mert ott volt egy gondolati iv, amire felfűztem, itt meg csak ismertetőket vártam, a kedves alkotó művészek nagyobb fele meg nem készült arra, hogy eladja a portékáját

tisztelet a kivételnek

Vissza a más a képernyőn kérdéshez - a Repülési lecke kezdőknek - ott nem tetszett, most vágás közben amikor sok közelit sikerült rögziteni egészen drámai

bár az élőszereplős részek hosszúak, bár értem, hogy a két remek színésznek /badacsonyi angéla, ujvári janka/lehetőséget kell adni - de a bábos részek nagyon jók. Ahogy a két színész a bábra irányítja a figyelmet, miközben kimagasló alakítást nyújtanak. tanitani kellene. rendező Tengely Gábor
ismét maximálisan jót csinált ennek a két évnek is ő a hőse ahogy az Amáliával az elmúlt két év is az övé volt.

ez a bábosság, ez valóban egy külön tudás.  ahogy Csákányi Eszter kiváló és rajongottam elmondta, mert érzi, hogy nem bir el vele, hogy mennyire új és megfoghatatlan, amit Csató Kata kér tőle,  de a Keresztanyában láthatóan semmit nem tud még erről. Érdemes egymás mellé tenni amit Badacsonyi vagy Ujvári produkál és amit Csákányi csinál a babákkal, akik babák, tárgyak maradnak a kezében, míg a macska és a sirályfióka  emezek kezében élő karakteres figura lesz, animálódik, lelke támad

lehet, hogy nem is lehet ezt tanulni, hogy ez tehetség kérdése

érdemes Szabó Balázst figyelni az éneklő királyfiban - talán az a játék hasonlítható jobban Csákányi keresztanyájához, egy ember, sok szerep

és szabóbalázs színészileg közel sincs Csákányihoz 

de tud valami plusszt, életet lehel a figuráiba

a hordó földesúr lesz, a lopótök pribék, a mackó bamba királyként ül fel a gömb tetejére. Míg Csákányinál a baba nem lesz királyfi vagy királylány, csak baba marad

mi a titok?

Lehet, hogy Csákányi átesik majd a határon és hirtelen minőségi ugrás következik és megélednek a tárgyak a kezében

de az is lehet hogy nem ez a dolga

igy is lelkesednek és szeretik

amúgy is kemény mese, nehéz történet

azért a báb az más, lassan talán rájön - ha más nem az értelmiség egy rétege - hogy a báb különleges művészet

Hirtelen kiderült, hogy Badacsonyi Angéla benne volt a Tűrhető Lajos c. filmemben. És tényleg, megnéztem és ott van és nagyon jó, kicsinyke statiszta szerep, de mégis

 azután játszott a Szereposztásban is, kis szerepet, ott volt a sleppben

MIÉRT NEM LÁTTAM MEg? vagy ha megláttam, - most persze feltételezem, hogy igen - de lehet, hogy csak mert most ezt akarom, igazolásul - de miért nem vettem bele a csapatba? én voltam vak, vagy ő nem volt elég nyomulós?

 A kecskeméti Bábszínházak Találkozóján készített videó a gyerekszinhaz.hu oldalon megtekinthető

Szerző: takacsvera  2010.07.12. 07:24 Szólj hozzá!

Címkék: balázs eszter báb szabó badacsonyi janka angéla csákányi animálás ujvári

A bejegyzés trackback címe:

https://tunderkeresztanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr302145659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása