Nem láttam, hát miért szólok bele, de mégis. A szombathelyi Weöres Sándor Színházban bemutatják A kis Lord c. darabot. A kis Lorddal akkor találkoztam, amikor az első magyar gyerekszínészek után kutatva "találkoztam" Szécsi Ferkóval, az első gyereksztárral /A megfagyott gyermek/ - aki színházban játszotta A kis Lord főszerepét. Akkor az úgy ment, hogy a darab előtt - amikor varieté dukált a moziban, a színházban viszont Szécsi Ferkó filmjeiből vetítettek egy összeállítást, hogy sztárját más szerepben is lássa a közönség
Na ez csak érdekesség, amiért az egészet előhozom, az a korhatár, a színház a darabot 14 éven felülieknek játssza. miért? mert komoly problémáról szól, bár humorosan és zenével? vagy mi? van benne szerelem? 
gyilkolás nincs benne, holott a gyerekek manapság bármilyen akció, karate vagy mesefilmet nyugodtan nézhetnek, olyanokat ahol hullanak a hullák,. pedig az igazi nagy bűn mégiscsak az emberölés.  egyébként az álszent ízlés a szerelmet félti a gyerektől a gyilkosságot nem... szóval nem értem, amikor a lelki és testi horrortól hemzsegő Grimm mesék le nem vakarhatók a magyar gyerekszínpadokról, itt van ez a társadalmi problémákat taglaló zenés játék és csak 14 éven felülieknek játsszák 
miért?
talán hogy kisgyerekek ne terheljék a nézőket
de ahhoz elég ha este játsszák.

A következő napon megkaptam a Kolibri Színház új bemutatójának ajánlóját, Tasnádi István Cyber Cyrano - 14 éven felülieknek, mintha nem a 12-13 éveseket fenyegetné ez az egész veszély -- róluk szól, de nem nekik. Pedig rá még tudunk hatni, tudnánk hatni. nem értem, mitől tartanak a színházak? javaslom, hogy felnőtt felügyelete mellett vagy valami ilyent találjanak ki, és hadd lássák a gyerekek ami róluk szól.

 

Szerző: takacsvera  2010.10.29. 11:13 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tunderkeresztanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr642407375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Döme Zsuzsa 2010.12.09. 15:56:18

Megnéztem A kis lordot. Szerethető, szép, emlékezetes előadás, írtam is róla röviden a www.tollal.hu-n. Valóban felesleges feltüntetni a korhatárt, mert ez a darab minden korosztálynak szól. Érdemes megnézni.

takacsvera 2010.12.09. 16:40:12

@Döme Zsuzsa: Köszönöm a kritikát a darabról, feltettem a gyerekszinhaz.hu oldalra A kis Lord ajánlójába. Bármilyen egyéb kritikát, ajánlót szívesen fogadok
köszönet és üdv takacsvera
süti beállítások módosítása